سرخط خبرها

 رفع مشکل با مشارکت مردم

  • کد خبر: ۸۲۵۴
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴
 رفع مشکل با مشارکت مردم
در بازدید مسئولان و مدیران شهری از گودال فخار مطرح شد

میتراصدر
خبرنگارشهرآرا محله

بیش ازچند دهه قــدمت دارنــد، هنوز مشهد شکل شهری امروزی به خود نگرفته بود کـه کــوره‌هــای آجرپزی در شرق مشهد شکل گرفتند و با خاکبرداری از زمین‌های اطرافشان برای تهیه آجر گودال‌های حاضر ایجاد شد. منطقه ۵ شهرداری به علت وجود ۵ گودال در آن به منطقه گودال‌ها معروف است. گودال‌هایی که حالا با گذر زمان و ساختار زندگی شهری خودشان به مشکل تبدیل شده‌اند و آسیب‌های متعددی به ویژه برای ساکنانی که در داخل یا اطراف آن‌ها سکنی دارند، رقم زده‌اند.
به همین علت هفته گذشته و با شروع بــاران‌های فصلی مسئولان و مدیران شهری از گودال فخار در محدوده میرزا کوچک‌خان بازدید داشتند تا  به رفع مشکلات این گودال بپردازند. دراین بازدید که پنجشنبه هفته گذشته انجام شد؛ رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، رئیس کمیسیون مناطق کم برخوردار شورای شهر مشهد، معاون عمران و بهسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران، مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مشهد، شهردار و مدیران منطقه ۵ حضور داشتند.
درحاشیه این بازدید رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به خبرنگار شهرآرامحله گفت: شهرداری مشهد با تشکیل دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه شهر توانست قدم‌های خوبی در رفع مشکلات این مناطق بردارد. وجود گودال‌های عمیق در منطقه ۵ ساکنان این گودال‌ها را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است. عمق گودال فخار بیش از ۱۰ متر است. مشکلات این محله زخم کهنه‌ای است که شهروندان سال‌هاست با آن درگیر هستند. نبود خدمات شهری از جمله سیستم فاضلاب و چاه‌های عمیق باعث شده است تا با بارش باران و برف زندگی برای ساکنان این محدوده چند برابر شود. به‌رغم تمهیدات شهرداری در ایجاد و حفر چاه‌های جذبی، به دلیل متصل نبودن انشعابات اگو و بافت ریزدانه آن شرایط خاصی برای ساکنان به وجود آمده است. به همین دلیل در نظر داریم، بعد از این بازدید و تهیه نقشه و پژوهش‌هایی که از گودال‌های منطقه انجام می‌شود، ترتیب تغییر مکان ساکنان این گودال‌ها را فراهم آوریم.
محمد پژمان با اشاره به عزم جدی و تلاش مدیریت شهری مشهد برای حل مشکلات قدیمی این محله اضافه کرد: با ایجاد دفاتر تسهیلگری و مشارکت مردم، مصمم هستیم با هماهنگی‌های انجام شده بین ما و شهرداری مشهد مشکلات چند ده ساله این گود را برای فراهم آوردن زمینه آسایش شهروندان تعیین تکلیف کنیم.
پژمان درباره حمایت از دفاتر تسهیلگری بیان کرد: تلاش داریم برای جلوگیری از موازی‌کاری دیگر سازمان‌ها و نهاد‌ها از زدن دفاتر تسهیلگری خودداری کنند. از سازمان‌های مختلف تقاضا داریم هرگونه کـمک تـحقیقاتی، مــطالعاتی، مادی، تسهیلاتی و حمایتی خود را با شهرداری به عنوان کانال ارتباط مستقیم با مردم به اشتراک بگذارند. از حضور و همراهی دستگاه‌ها و سازمان‌هـای مــختلفی که برای رفاه حال شهروندان در این پروژه‌ها شرکت می‌کنند کمال تشکر را دارم. سپردن کار‌ها به سازمان مرتبط در برطرف کردن معضلات شهری کمک شایانی می‌کند. این اقدام نظام اداری و اجرایی کشور را بهبود می‌بخشد. مرجعی که اطلاعات لازم را تهیه می‌کند و با مشورت با دیگر سازمان‌های همراه در پروژه به جمع‌بندی و اجرای پروژه می‌پردازند تا از موازی‌کاری، تداخل و تشدد آرا در اجرای پروژه‌ها به دور باشیم.
رئیس کمیسیون مناطق کم برخوردار شورای شهرمشهد نیز با اشاره به سند توسعه محله گفت: مدیریت شهری در کنار دفاتر تسهیلگری، ۳ پروژه الگو معرف توسعه را برای گود فخار، شهرک شهید بهشتی و محور طبرسی به رسالت در نظر گرفته است و به شهرداری ابلاغ کرده‌ایم تا برای بهبود امور این محدوده‌ها اجرا شود.
رمضانعلی فیضی با بیان این نکته که گودال فخار نزدیک به ۱۰ متر با زمین فاصله دارد، بیان کرد: این محدوده به تغییرات اساسی و جدی نیاز دارد ضمن اینکه تأمین هزینه‌های مالی و اعتباری آن از دستگاه‌های عمومی خارج است. در این‌باره مشارکت ساکنان محدوده و جذب سرمایه‌گذاران خصوصی به اجرای تغییرات این ساختار کمک شایانی می‌کند.
فیضی در ادامه به تلاش سازمان‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا کمیسیون مناطق کم‌برخوردار با رایزنی که با شهرداری منطقه، ستاد بازآفرینی شهری و شهرداری مشهد داشته است سیما و منظر این محدوده را سامان‌دهی کنیم و وضعیت زندگی این محدوده را بهبود بخشیم تا در آینده بتوان دیگر خدمات شهری را به شهروندان این محدوده ارائه دهیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->